Isten veled, Zoli!
Írta: ThuryGabor 2010. ápr. 9. 23:34

Az én gyermekkoromban azért akartak a srácok futballisták lenni, mert olyanok játszottak, mint Varga Zoltán. Isten áldotta tehetség volt, noha csak 12-szeres válogatottságig vitte. Valahogy ragadt hozzá a labda. Rúgótechnikája páratlan volt, mert a tehetsége mellé szorgalom is párosult. Ez akkoriban ritkaságszámba ment. Hihetetlen érzéke volt az összjátékhoz, labdáinak szeme volt. A 16-os környékéről lőtt szabadrúgásaiban mindig benne volt a gól. Egy Fradi–Újpest meccsen oda-vissza kötényt adott Noskó Ernőnek, a szigorú újpesti beállósnak, ez a cselekedete még Esterházy Péter írót is megihlette.

Egy David Beckhammel kapcsolatos cikkben le mertem írni, hogy az angol Varga Zoli cipőjét sem vihette volna – már ami a talentum összehasonlítását illeti –, a szerkesztők kihúzták a mondatot, de aki látta játszani, nem tartja túlzónak a megállapítást. Persze a maiak azt mondják, hogy akkoriban még kocka alakú volt a labda. Lehet, de Zoli jól bánt vele. Flegma könnyedséggel ugrott fel a 16-oson ollózni, s nem egyszer gól lett a vége. Ha hozzá került a labda, mindig valami váratlan megoldásra lehetett számítani.

Emlékszem, 1968 szeptemberében Honvéd–Fradi volt a Népstadionban, s a zöld-fehérek a meccs végén szabadrúgáshoz jutottak, ahogyan Szepesi a jobb tájékozódás érdekében szokta volt mondani, a Keleti pályaudvar felé eső kapura. Már elindultam hazafelé, de megálltam, mert Varga – ki más? – készülődött a szabadrúgáshoz. Illetve az volt a megdöbbentő, hogy nem készülődött, hanem úgy húszról, nekifutás nélkül, a sorfal felett benyeste a felső sarokba. Ezzel nyert az FTC 1:0-ra. De akkor még nem tudtam, hogy már ritkán hallok felőle. Néhány héttel később egy vasárnap délután a Móricz Zsigmond körtéren a rikkancs ezzel adta el a Hétfői Híreket: „Varga Zoltán disszidált a mexikói olimpián!” Mérhetetlen űrt éreztem 13évesen – pedig akkor nem csak ő volt az egyetlen klasszis a magyar pályákon. Külföldi karrierjéről nagyon keveset lehetett tudni, akkoriban nem szerették a disszidenseket, még ha zsenik voltak akkor sem. Olykor a Szabad Európa Rádióban Cseke László a szombati és vasárnapi Tinédzser parti közben bemondta, ha a Varga zseniálisan játszott a Herthában. Volt, hogy oktatta a Beckenbauer-féle Bayern Münchent. Aztán jött a bundabotrány...

A rendszerváltozás után ő is gyakrabban járt haza: ott volt Albert Flóri 50. születésnapjára rendezett meccsén 1991-ben, a telt házas publikum legalább annyira volt kíváncsi Zolira, mint az ünnepeltre. Remekül futballozott. Aztán amikor 1996-ban a Fradi edzője lett, az első edzésen fürtökben lógtak rajta az emberek. Sírva fogadták az egykori klasszist. Vargának is bepárásodott a szeme, talán akkor gondolt először arra, nem biztos, hogy jól döntött, amikor elhagyta az országot. Aztán levezette az edzést. Helyből adogatta be a szögleteket, szabadrúgásokat gyakoroltatott Hrutkával.

Nem sokkal később ismét haragba került a világgal... Így élte az életét, megosztó  személyiség volt, olyan aki az egyik kezével lerombolta, amit a másikkal felépített. Élete torzó maradt. Játékosként és edzőként is.

De ez most az érzelmek helye. Az elmúlt ifjúság egy darabja.

Talán nem véletlen, hogy futballozás közben érte a halál. Biztos jól játszott…

Isten veled, Zoli!

Thury Gábor


Kommentek: 76 komment

 
 
4,5 (21)
Jelentkezz be a szavazáshoz!

Eddig 76 komment érkezett

  • Fergusonn1 Válasz erre 2010. 04. 09. 23:46  [1]
     
     

    RIP Varga Zoli! Mondjuk az igen érdekes, h miért kell beckham-et lehúzni úgy, h varga zoli cipőjét sem vihette volna. Aligha van akármilyen összefüggés beckham és v. zoli között. Maradjunk annyiban, h beckham sokkal többre vitte, mint szegény varga zoli, az meg, h a cipőjét sem vihetné, max. újságírói szubjektivizmus, a valóság arról árulkodik, h beckham a világ talán legnépszerűbb labdarúgója volt egy időben és még ma is az egyik legnépszerűbb, varga zoli meg messze volt ettől...

  • koocka Válasz erre 2010. 04. 09. 23:57  [2]
     
     

    @Fergusonn1 Mielött írsz...járj utána miről mondasz véleményt;-)Beckham egy jól eladható celeb, varga zoli egy futball zseni volt....:-(

  • bencsics34 Válasz erre 2010. 04. 10. 0:13  [3]
     
     

    @koocka
    Igazad van,Messi cipőjét sem kötheti meg!De hagyjuk!Nem Beckhamet siratjuk,sem Messit!
    Varga Zoli csak egy volt,egy lesz!
    Nincs igazság a Földön,az hétszentség!
    Nyugodj békében Zoli!

  • Viridis Aquilae Válasz erre - http://partatlanfoci.blog.nepsport.hu/ 2010. 04. 10. 1:34  [4]
     
     

    Ez nagyon szép memoár, nem is értem ki az aki lepontozta.
    Beckhammel meg ne hasonlítsuk, abból nem jönne ki jól az angol. Mondom ezt úgy hogy szeretem Beckhamet de messze van ő Varga Zolitól...

  • Fergusonn1 Válasz erre 2010. 04. 10. 1:54  [5]
     
     

    Tényleg hagyjuk, mert itt nem beckhamről van szó, csak nem szeretem ezeket a nevetséges újságírói túlkapásokat. Persze, h nem vihetné beckham a cipőjét, mert varga zoli már nem focizott, amikor ő megszületett :) Ha már hasonlítják vkihez, akkor vmelyik kortársához tegyék...

  • Hunor Válasz erre 2010. 04. 10. 2:38  [6]
     
     

    Hihetetlen , felfoghatatlan ...
    Az összes legendás játékosunk lassan az égi pályán kergeti a labdát. Szinte mindenki aki tisztában van a Fradi szívvel, mint fogalommal ...
    Nehéz nagyon nehéz leírni .
    Nyugodj Békében Zoli !

  • Ryan1986 Válasz erre 2010. 04. 10. 3:19  [7]
     
     

    Szerintem a magyar legendákkal nem sokan veszik fel a versenyt.Főleg nem ilyen klasszisokkal.Sajnálom,hogy nem láttam élőben játszani.

  • . Válasz erre 2010. 04. 10. 3:45  [8]
     
     

    "Utoljára talán azon a Fradi–Dózsán, amikor Varga Zoli oda-vissza felbőrözte a Noskó nevűt. A félpályánál történt, úgy a K szektor előtt, Varga finoman áttolta Noskó lába között a labdát, nem rúgta, még csak nem is gurította, tényleg úgy tolta, noszogatta, mint akinek mindez igazán nem fontos. De fontos volt. Tudta ezt minden néző, és tudta Noskó is. Villámgyors, gonosz mozdulattal megfordult hát, és akár egy felbőszült bika rontott Vargára – aki már ismét a labda mellett állt, és elképesztő flegmával visszapaskolta azt, ő maga pedig kicsit hátrább lépett, mint aki csupán udvarias, mint akinek nincs is köze itt semmihez, kívülálló, ugyanolyan néző, mint én vagy te, lám, itt van hát ez a derék ember, ez az újpesti sporttárs, aki most oly érdekfeszítő és drámai küzdelmet folytat evvel az ide-oda bóklászó labdával, no lám, no lám, mire megy vele…"

  • matthe07 Válasz erre 2010. 04. 10. 4:03  [9]
     
     

    Jó írás. Nyugodj békében, Varga Zoltán!

  • foci22 Válasz erre 2010. 04. 10. 6:39  [10]
     
     

    Zolinál szebben senki nem tudott focizni. A pályán győztes volt, de a világ ellen nem tudott győzni. ISTEN VELED, NYUGODJ BÉKÉBEN.

  • deszka75 Válasz erre 2010. 04. 10. 6:40  [11]
     
     

    Számomra Ő volt a legjobb!Nyugodj békében Zoli!

  • futbolia Válasz erre 2010. 04. 10. 6:45  [12]
     
     

    Felfoghatatlan. Gyermekkorom idolja távozott közülünk. Nagyon jó cikk! Emberek tízezrei jártak miatta meccsekre Népstadiontól kezdve, Berlinen keresztül, Aberdeenig szerte a világban. Ha lett volna olyan menedzsere mint a mai világsztároknak ma róla írna ódákat a világ összes sajtója. Elment közülünk, de az emléke örökre itt marad a szivünkben. Isten veled Zoli. Nyugodj békében.

  • feratti Válasz erre 2010. 04. 10. 7:03  [13]
     
     

    Tisztelt Thury Gábor!

    Varga Zoltán emlékének ápolásához a következő is hozzátartozik.

    Amikor Varga Zoli hazajött Magyarországra, nem sokkal később megjelent a "Varga Zoli disszidál" című könyv.
    Ezt a könyvet elolvastam, és akkor azt mondtam magamban:
    - Úristen! Ez az ember a labdarúgásnak egy olyan dimenzióját tudja (nemcsak lábbal), amit mi földi halandók fel sem fogunk.

    Bevallom, akkor még nem esett le nekem gondolatainak lényege.

    Később, amikor feldolgoztam a magyar tradíció szellemi örökségét, és publikáltam A TRADICIONÁLIS MAGYAR LABDARÚGÁS ALAPELVEI című könyvemben, akkor értettem meg tanításait.
    Ebben a könyvbe beleszerkesztettem Varga Zoli leglényegesebb alapvetéseit.

    És itt szeretnék leszámolni azzal a legendával, ami az Ön memoárjában is szerepel.

    Miszerint Varga Zoli megosztó személyiség volt.

    Mert ez NEM IGAZ!

    Varga Zoli művész volt. És olyan művész, aki hétköznapi nyelven (nem elvontan) fogalmazta meg a labdarúgás művészi lényegét.

    Az egy másik dolog, hogy a hatalmon lévő favágók, a művészi megállapításokra úgy reagáltak, hogy Varga Zoli összeférhetetlen.

    Holott csak arról volt szó, hogy a magyar demokrácia a középszer hatalma, és nem tud mit kezdeni a ZSENIKKEL. Így nem tudtak mit kezdeni Varga Zoli gondolataival sem, mert fel sem ismerték annak zsenialitását.
    Pedig ha a foci azon az úton indult volna el (pl. 1968 Marseille, 1974-1978 követelményrendszer, 1997 UEFA rendszerű edzőképzés), ami az ő gondolkodását meghatározta, akkor ma nem itt tartanánk.

    És sajnos Varga Zoli halálakor kell szembesülnünk azzal is, a magyar zsenik, úgy halnak meg, hogy a sírba viszik a tudásukat.

    Tehát sokkal inkább volt, a magyar szakma a művészi tudás befogadására nem érett, mint Varga Zoli megosztó.

    A talpnyalók, a karrieristák, a favágók, a hatalmon lévők azok, akik terjesztik, hogy Varga Zoli megosztó volt.

    Varga Zoli integráló személyiség volt, aki génjeiben hordozta a magyar tradíció szellemi örökségét, csak nem voltunk érettek befogadni gondolatait, és ezért bántottuk.

    Így sok, jelenleg hatalmon lévő, most elszámolhat a lelkiismeretével, hogy minimum egy szöget ő is bevert Varga Zoli koporsójába, és rajta keresztül a magyar fociba is.

    Varga Zolinak emléket állítva, legfontosabb tanításait közzé teszem a www.footbaltrainer.hu weblapomon.

    Üdvözlettel: Fernczi Attila
    Futball Tréner főszerkesztő

  • szurkoló Válasz erre 2010. 04. 10. 7:16  [14]
     
     

    Nagyon sok jó focista van a világon. Szerencsére ez a sportág nem cm-ben vagy mp-ekben mérhető, de még a gólok száma sem mindig mérvadó. Egy kapus vagy egy hátvéd akkor soha nem lehetne világsztár. Ott van pl.Beckenbauer, Grosics, a maiak közül Xavi - őket nem a gólok száma minősít.Varga zoltán VILÁGKLASSZIS focista volt, mindössze azért nem kapott megfelelő publicitást, mert disszidens volt, öntörvényű,magyar, bundázott...stb. ÁLDJON MEG AZ ISTEN!

  • ladislao61 Válasz erre 2010. 04. 10. 7:24  [15]
     
     

    Igen a Beckham jobb Varga Zolinál ha a szépségversenyt nézzük de fociban ott tényleg csak egy cipöpucolója a Zolinak. Még a George Best sem tartotta Beckhamet különösebben jó játékosnak. Ha Zoli most lenne játékos egy az egyben Messi szintjén játszana. Bár inkább úgy irnám, hogy Messi játszana Zoli szintjén. Nyugodjék békében.

  • Moderate Válasz erre 2010. 04. 10. 7:34  [16]
     
     

    Szeretném megkérni a magyar sportújságirókat akik az ellene való lázitással belevertek a koporsójába pár szöget, inkább hallgassanak most és igazodjanak továbbra is az aktuális fenékhez, ahogy eddig.

  • humanda Válasz erre 2010. 04. 10. 7:49  [17]
     
     

    @Moderate Respect ! Most majd jön a sok "mindig mondtam, mindig tudtam, mindig is barátja voltam... stb " Ez az : én akartam írni de kihúzták nevetséges valami. Nem emlékszem NS-ban az időtájt amikor Varga éppen odamondogatott az aktuális hatalomnak egyetlen Vargát védő cikkre sem.Sem Thurytól , sem mástól.

  • Bandi Válasz erre 2010. 04. 10. 8:00  [18]
     
     

    Fiatal vagyok, csak edzőként láttam Őt és azt,hogy mit csinált.Nyilasi és Novák után szinte csak nála voltak közel teltházas meccsek.Emlékszünk arra az időre, amikor szimpátiatüntetés volt mellette, amikor a Videotonnal ikszelt a Fradi és kitették utána...2. helyen volt a Ferencváros...Mindenki tudta miért tüntet mellette..(tudták,hogy reményt hozhat a felemelkedéshez).Ezért is alapmű minden futballban dolgozó és futballszerető embernek a "Varga Zoli disszidál" c. alkotás.

    Kapuvári Sportegyesület sportolói nevében is részvétünk a családnak és kívánunk sok-sok rangadót Neked Zoli a mennyei focipályákon!

  • rozmaneva Válasz erre 2010. 04. 10. 8:05  [19]
     
     

    Sajnos itt sokaknak nem tetszett, hogy ő megmondta a frankót a magyar fociról. Ezért aztán rányomták a bélyeget, hogy összeférhetetlen ember. Pedig csak egy meg nem értett zseni volt.

  • Molnár Attila Válasz erre 2010. 04. 10. 8:19  [20]
     
     

    Én már csak mint edző ismertem meg, de ő volt a legjobb, ő kimerte mondani, hogy mi a helyzet, enm rég volt vele egy műsor ott is kimondta ait gondol és mindig is egyet értettem a nézeteivel, sajnos már nem lehet köztünk. ahogy többen írták egy zseni volt
    Nyugodj Békében Zoli !

  • Tenka Válasz erre 2010. 04. 10. 8:30  [21]
     
     

    Nyugodj Békében Zseni!!

  • KISS LÁSZLÓ Válasz erre 2010. 04. 10. 8:39  [22]
     
     

    EMLÉKSZEL ZOLI 1964 JANUÁRJÁBAN A VIAREGGOI IFJUSÁGI KARNEVÉLKUPÁN A MILAN 4:0 MEGALÁZÁSA KÖZBEN OLASZOK EZREI KÓRUSBAN ÉLTETTEK EGY VARGAZ NEVÜ FIATALEMBERT IGEN TÉGED MERT AZ ÚJSÁGOK IGY IRTÁK A NEVED VARGA Z.ÉS A NÉZŐK EGYBE OLVASVA KIÁLTOTTÁK. FELEJTHETETLEN ÉMLÉKEK TÓDULNAK SAJGÓAN FÁJÓ SZIVÜNKBE, NEM LEHET, NEM LEHET HOGY MÁR NEM VAGY KÖZTÜNK. A KEDVES SZÖKE ZSENI AKIVEL KITÜNTETÉS VOLT EGGYÜTT JÁTSZANI ELMENT ÖCSI BÁCSIÉKHOZ, OTT FENNT ABBAN A CSAPATBAN AZONNAL KEZDŐ LESZ,DE NEKÜNK VALAMI MÁTÓL NAGYON ÜRES A SZIVÜNKBEN. NYUGODJ BÉKÉBEN DRÁGA JÁTSZÓTÁRSUNK.

  • atkoka Válasz erre 2010. 04. 10. 8:45  [23]
     
     

    Életem egyik nagy ajándéka, hogy személyes barátságban lehettem Varga Zolival!
    Sosem felejtem a sok közös vacsorát, a sok beszélgetést (nem csak a fociról!), a sok meccset, amelyet Ő edzőként vezényelt, mi pedig, hűséges és kitartó hívei követtük Őt Dunaújvárosba, Diósgyőrbe, Győrbe is!
    Közvetlen, barátságos, melegszívű ember volt, kérlelhetetlen következetességgel, nyílt szókimondással, őszintességgel, és önmaga felé is magas mércével!
    Pótolhatatlan veszteség a halála!
    Barátaink nevében is köszönök Neked mindent, Zoli!!!
    ISTEN VELED!
    K.A.

  • ezerpool Válasz erre 2010. 04. 10. 8:57  [24]
     
     

    Lehetett őt szeretni vagy nem szeretni,de nem elismerni...Dunaújváros is búcsúzik,nyugodj békében.Ezt a 3-2-es mérkőzést pedig vetíteni kellene minden "mainak" abból a szempontból hogy mit tehet egy csapatér egy KIVÁLÓ,HOZZÁÉRTŐ,A FOCIÉRT ÉLŐ ÉS MOST MÁR ÉLETÉT ADÓ IS EDZŐ...

  • A jani Válasz erre 2010. 04. 10. 9:07  [25]
     
     

    Minden veszteség fájdalmas. Sajnos Mo-on sehol sem díjazzák a szaktudást. Nála sem díjazták. Amit díjaznak és elismernek az a seggnyalás, a "kapcsolati tőke", a hatalom. Ezért nem volt meghatározója a mai magyar labdarúgás irányításának. És ez sajnos minden téren így van. Minden szakterületen. Nem a szakma, nem Zoli zsenialitása számított, hanem az, hogy disszidált és ma is meghatározó csinovnyikoknál továbbra sem a szakma dominál, hanem a seggnyaló vagy - nem vagy seggnyaló ellentét pár.
    Szomorú vagyok. Találkozz az Úr Jézus irgalmával Zoli!

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 10. 9:13  [26]
     
     

    1. Ferg. szokasos okvetetlenkedeset mar megszoktam, de hogy egy halaleset utan ennyi jut eszebe, az mar sulyos ertelmi hianyossagokra vall !
    2. Lattam Zolit futballozni, mar tegnap este megirtam, hogy Iniesta technikajat, Xavi tisztanlatasat es Ibra ( CR9) lovokeszseget egyesitette magaban. Szandekosan nem irtam Messirol, pedig bizony emlekeimben ugy el, mint a kis argentin, de ezt tulzasnak ereztem !
    3. Figyeltem a nemetorszagi es kesobbi palyafutasat, s mindig vartam, hogy neha lassuk a kinti jatekat. Ahogy olvastam, ott is zsenikent konyveltek el.
    4. Amikor hazajott, ujra szorosabb kapcsolatba kerultunk a Ferencvarosnal, s bizony nagyon kellett figyelni Zolira, hogy megertesuk ot.
    Most,utolag visszatekintve, mindenben igaza volt ! Meg akkor is igy latom, ha Nyilasi partjan alltam, bar a legendas szavazasnal tartozkodtam, ott nem lehetett jol donteni !
    5. Osszel tobbszor is beszelgettunk, s ujra egy sajatosan, de kristalytiszta logikaval gondolkodo embert ismertem meg benne. Buszke bagyok arra, hogy ismertem, s nem csak a fiatalsagom egy reszet siratom...
    Zoli, nyugodj bekeben !

  • Józsi bá Válasz erre 2010. 04. 10. 9:14  [27]
     
     

    Mit mondhatnék még? Egyidősek vagyunk, Fradista vagyok, játszottam vele együtt /16 évesen/láttam RAGYOGNI a pályán, Zavadszky Gabi révén megismerkedhettem, beszélgethettem vele.Higgyétek el kedves barátaim, nála nagyobb játékos nem volt a Földön, beleértve Beckham, vagy Maradona sporttársakat is. Amikor az V.kerületben emberek "százai" álltak meg a téren, ahol Ő varázsolt. Nagyon egyetértek Ferenczi úr véleményével és sok hozzászóló társam irásával, igy ezt nem is ragoznám tovább. Hidd el Fergusonn, egyáltalán nem túlzás, ami róla megjelent. Meglett ember vagyok, de könnyekkel a szememben búcsúzom! Magyarország a futball Nobel dijasát vesztette el!

  • Starkubikus Válasz erre 2010. 04. 10. 9:22  [28]
     
     

    Valóban ZSENI volt,kár hogy nem szorúlt bele egy kis Puskás féle "vagányság"! Emlékszem a VVK - ban (Vásári Városok Kupája) Zaragozába kb harmincról rúgott egy gólt ami a vasról visszapattant majdnem őhozzá,oly gyorsan történt hogy sokan nem is látták hogy bement a labda, szerencsére a bíró látta. Nyugodj békében ZOLI !

  • Starkubikus Válasz erre 2010. 04. 10. 9:23  [29]
     
     

    Isten nyugosztaljon Zoli !

  • Beatlear Válasz erre 2010. 04. 10. 9:35  [30]
     
     

    Húszévesen,Fradistaként, addigi életem legnagyobb tragédiájának tartottam Zoli diszidálását...Mostantól sajnos már csak az ÉGIFRADI szurkolói csodálhatják a focizsenit...de azokra a meccsekre mindenkinek van bérlete... :(
    Nyugodj békében Zoli!

  • fredi1952 Válasz erre 2010. 04. 10. 9:43  [31]
     
     

    Jó néhány éve mint gyerek ámultam Varga Zoli játéktudásán.Hihetetlen, ahogy ez az ember a labdával bánt. Az akkori Fradi minden meccsén kint voltam a Népstadionban és buzdítottam barátaimmal, szüleimmel ezt a szőke zsenit. Mert ki ne emlékezne a világ talán leggólerősebb, legütőképesebb, majdnem verhetetlennek számító ötösfogatára. Szőke - Varga - Albert - Rákosi - Fenyvesi. Ezek az emberek egyenként is csodálatosak voltak, de mint támadó sor felejthetetlen volt. Közülük azonban kiemelkedett a két zseni, Albert Flórián és Varga Zoltán. Sajnos ilyen játékosok nem lesznek többé ebben az országban. A világon is csak két olyan focistát ismerek, aki talán a közelébe jöhet. Messi és Ch. Ronaldo, de ahogy egy előttem szóló nagyon helyesen fogalmazott, ők is CSAK Varga Zoli szintjén futballozhatnak.
    Nyugodj békében Zoli, megérdemled.
    Remélem ott már békén hagynak az ilyen Kisteleki féle antifoci kedvelők, csalók.

  • fredi1952 Válasz erre 2010. 04. 10. 9:49  [32]
     
     

    @Fergusonn1
    Szia. Ha Varga Zoliról beszélünk, meséld már el nekem , ki a fene az a Beckhem?! Nem hogy a cipőjét nem vihetné, de még a lába nyomába sem jöhet ez a balerina.
    Varga Zoli csak egy lesz, Beckhem meg lehet akár száz is.

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 10. 9:58  [33]
     
     

    Most valtottam uzenetet a Kaliforniaban professzorkodo fiammal, akinek novemberben Varga Zoli - szamara dedikalt - konyvet vittem ajandekba, ott mindjart ejjel egy ora van, s meg nem tudott elaludni ...
    S nagyon orulok, hogy aki latta ot jatszani, az ugy emlekszik ra, ahogy megerdemli. Meg ma is haragszom a 4 4 2 zsurijere, akik meltatlan helyre soroltak Zolit, az egyik itesznel meg az 50-be sem fert be, pedig rovatvezeto ...

  • Gabiapu Válasz erre 2010. 04. 10. 10:54  [34]
     
     

    Megdöbbentő ez a haláleset.Nyugodj békében Varga Zoli!

  • Pupák30 Válasz erre 2010. 04. 10. 10:58  [35]
     
     

    számomra etalon. egy jobb világban, jobb helyen ünnepelt sztár. az ő sorsa memento mindannyiunknak, tükröt tart ennek a hihetettlenül sunyi alattomos világnak amiben élünk, mely beőröl mindent. én őt követem. nyugodj békében, úgy haltál meg, ahogy egy futball zsenihez illik,
    a pályán.

  • fehérholló Válasz erre 2010. 04. 10. 11:24  [36]
     
     

    Ennél jellemzőbb "nekrológ" nem is jelenhet meg Vargazoliról, mint ez a mondat:

    "Egy David Beckhammel kapcsolatos cikkben le mertem írni, hogy az angol Varga Zoli cipőjét sem vihette volna – már ami a talentum összehasonlítását illeti –, a szerkesztők kihúzták a mondatot, "

    Ez jelzi, hogy miért "csak" 12-szeres válogatott, hogy miért kellett elmennie...

    Miközben a tetves besúgó csapattársa jutalmat kapott, a szerkesztők meg a mai napig szerkesztők...

    NYUGODJ BÉKÉBEN!!!! TE A NAGYOK KÖZÖTT JÁTSZHATSZ ISMÉT!

    (a földi ítészeid meg remélem a pokolba!)

  • Zilahy István Válasz erre 2010. 04. 10. 12:34  [37]
     
     

    Én világ életemben honvédos voltam,vagyok,s még talán leszek is.Pártatlan a vitában,de amit valamelyik előttem szóló írt,azt igaznak tartom.Egy zseniális játékos volt,aki nélkül nem lett volna nagy a Flóri sem.Amit tudott,az félelmetes.Nem lehet holmi segédmunkásokhoz hasonlítani,mint Beckham,aki csak egy oldalról tanult meg beívelni,mást nem is tud.A Zoli kétlábas játékos volt.Tele voltunk izgalommal ha játszott.Sok nagy kapust keserített el a rúgótechnikájával.És nem volt aljas mint egyesek-nem szinészkedett.Sajnos,hogy nem tudta átadni a tudását, tapasztalatát mert ahhoz alanyok is kellettek volna.Isten vele,s a nagyok közt is beválasztják.Ne feledjétek Fradi szurkolók!!!!

  • bodazoli Válasz erre 2010. 04. 10. 13:07  [38]
     
     

    Az utolsó volt, aki próbálta rávilágítani az elkényeztetett, túlsztárolt magyar játékosokat, edzőket, futball vezetőket, tulajdonosokat, hogy ami itt folyik magyarországon profi futball néven az egy NAGY LÓsz*r! Köze nincs az európai focihoz, sem a játék minőségében, sem szakmai munkában, sem a nézők kiszolgálásában, sem a tulajdonosi viszonyokban!
    Az utolsó volt, aki megpróbálta, most már nincs senki...
    Halott az egész magyar foci!!!
    Nyugodjék Békében!

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 10. 14:48  [39]
     
     

    Most olvastam egy friss NSO-hsz-t, hogy teves helyszinre, 30 perc kesessel ment ki a mento ...! S majd jon a szokasos cafolat a mentoszolgalattol, hogy minden szabalyszeru volt ! Szegeny Zoli...!

  • onlyunited Válasz erre 2010. 04. 10. 17:21  [40]
     
     

    Bár csak csíkos felvételeket láttam róla,de egyértelmű,hogy a Varga Zoli egy géniusz volt. Emberileg is. Beckham viszont egy katona,de a legdolgosabb katonák egyike. Rúgótechnikája egyértelműen szinte páratlan a beíveléseket és pontrúgásokat illetően. Alázatos,elhivatott,amilyen a Zoli is volt mindig. Teljesen mindegy kivel vetjük össze. Beckham-et cipőpucolóvá avanzsálni komoly teljesítmény. Ezen még a Zoli is röhögne biztos vagyok benne. Egy csapat 11 emberből áll. Ennek része a zseni és a vízhordó is. Ha a vízhordó nem adja középre a labdát,a zseninek nincs mivel kapura fordulni. Nem olyan bonyolult dolog a foci. De azért kevés cipőpucoló játsza szerencsére.

  • onlyunited Válasz erre 2010. 04. 10. 17:26  [41]
     
     

    Ez komoly Sztarek?? Döbbenetes!! Most olvasom csak mit írtál. Hihetetlen!!

  • w.kutya törp Válasz erre 2010. 04. 10. 18:01  [42]
     
     

    Kedves Ferenczi Attila engedd meg, hogy kijavítsalak! footballtrainer.hu/

  • tibi1954 Válasz erre 2010. 04. 10. 18:22  [43]
     
     

    Megdöbbentett a hir,nyugodj békében Zoli
    Az hogy elmentél akkor ebböl az országbol valahól érthetö, az hogy nem hagytak dolgozni az nem az öszinte egyenes emberek igy járnak,sajnos

  • Kontra Zoltán Válasz erre 2010. 04. 10. 18:48  [44]
     
     

    "olyan aki az egyik kezével lerombolta, amit a másikkal felépített"
    Ezt a szemét mondatot idézi a német sajtó. Thurzó ! Nem szégyelled magadat ???

  • Jónás Válasz erre 2010. 04. 10. 18:51  [45]
     
     

    @sztarek
    Nem szoktam írogatni, de most hallottam a mentőszolg. szóvivőjét. Hazudik. Ott voltam.
    23 percre értek ki a hívástól, és nem 15 percre. És nem volt defibrillátor, vagy az orvos nem használta.
    Valóban először rossz címre mentek, a Csömöri úti Zuglói sport telepre, a mentős mondta, hogy ott vártak.

  • Balla György Válasz erre 2010. 04. 10. 18:54  [46]
     
     

    Nagyon nagy veszteség, bár nem lesz akkora visszhangja, mint amekkora megilletné.. - , ez a tipikus esete itthon azoknak, akik többet (jóval többet..!) érdemelnének.
    Sajnálom, hogy bárkihez is hasonlítják őt - ez nem szerencsés szerintem.., talán jobb lett volna, ha Thúry marad az oktatásnál, a Kvassay-ban..

  • Kontra Zoltán Válasz erre 2010. 04. 10. 19:02  [47]
     
     

    Nem Thurzó, hanem Thúry, indulatos voltam, vagyok, eltévesztettem. Valamennyi Thurzótól elnézést kérek, de Thúrynak üzenem, hogy az ilyesmi máshol nem maradna következmény nélkül ... Szemétláda, álságos, seggnyaló cikk. Bizonyítja Varga Zoli igazát.

  • Schneider József Válasz erre 2010. 04. 10. 19:41  [48]
     
     

    1968-ban (20évesen)sírtam mikor megtudtam,hogy nem láthatom soha többé élőben játszani Varga Zolit. A Flóri gálamérkőzésén-mert láthattam Zolit-folyt a könnyem. És most megint gördülnek a könnycseppek... NYUGODJ BÉKÉBEN ZOLIKA!!

  • goorFTC Válasz erre 2010. 04. 10. 20:00  [49]
     
     

    1991-ben, Albert Flórián 50. szülinapján jött a Vargazoli és Mi úgy 25ezren felállva tapsoltunk Neki. A játéka látán meg hüledeztünk: jobbra fordult,balra passzolt és kötényt adott a földre huppanó Ebedli Zolinak,aki nevetve segíttette fel magát Vele.
    Mikor megtudtuk,hogy Ő lett a Fradi edzője a barátaimmal tomboltunk örömünkben és jártunk a meccsekre,szinte csak miatta.
    Amikor leváltották,éreztük,elszállt az FTC esélye,hogy újra NAGYcsapat legyen. Azóta egyenes ívű a zuhanás.
    Zolira még nem érett meg ez a langyos futballszakma.
    Nem volt könnyű ember,de egyenes volt és őszinte.
    Talán kevesen tudják,de a szülői házban szinte semmi szeretetet nem kapott. Ezért vágyott duplán a szeretetre és az elismerésre. Mikor megtudtam,hogy elment,hangosan zokogtam...In Memoriam Vargazoli,ismét elment a Fradi szelleméből VALAKI,óriási űrt hagyva maga után

  • sancho Válasz erre 2010. 04. 10. 20:10  [50]
     
     

    Anno, amikor a Fradi edzője volt kimentem egy edzésre. Zoli letette a labdát a szögletzászlónál az alapvonalon kívül kb. 1 méterrel, hátralépett néhányat, nekifutott és külsővel betekerte az üres kapuba úgy, hogy addig nem is esett le a labda. A játékosok persze kiabálták nevetve:"Ez mázli volt!" Zoli csendben elkérte a labdát, letette pontosan oda, ahonnan az előbb lőtt és ugyanúgy betekerte... A játékosok némán - kissé ledöbbenve - folytatták az edzést...
    Kár, hogy nem láttam focizni :(
    Önfejű, de nagyon jó szakember volt! Ha valaki, akkor Ő talán felkavarhatta volna az állóvizet, de sajnos a jelenlegi "szakmai" vezetésnek ez nem állt érdekében ...

    Nyugodj békében Zoli!

  • szamarhegy Válasz erre 2010. 04. 10. 20:56  [51]
     
     

    Nincs róla video?

  • dobospal Válasz erre 2010. 04. 10. 21:42  [52]
     
     

    Egy időben nehezteltem Zolira amíg meg nem értettem,hogy a nemere féle haveri kutyák és gazdáik keze és foga nyoma ott maradt az életén.A cipős hasonlatot egyébként én mondtam előszőr de az Szőke Pista cipőjére vonatkozott /meg is sértődött Pista/Ahogy olvasom a kommenteket Te sem vagy éppen egy közkedvelt fazon Gabi.Azt pedig végképp nem tudom mikor láthattad Zolit élőben,hiszen csak később:Ebedliék idejében vittünk ki magunkkal meccsekre és akkor is csak azért.hogy otthon ne legyél láb alatt.Egyébként üdvözöllek.Örülök,hogy azt csinálod amit szeretsz.Zoli kapcsán:utoljára akkor éreztem így amikor John Lennont megölték. Egy darabot megint kitépett az ördök a szívemből.paul

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 10. 21:46  [53]
     
     

    Sorry, kimentem a Fradi-meccsre, eppen Zoli miatt. Ott szepen bucsuztak tole, a felesegem szerint a Tv-rol is igy jott le ! A mentos-riportot mar lattama Hir Tv-n, dobbenet ...!

  • kac7122 Válasz erre 2010. 04. 10. 22:22  [54]
     
     

    Varga Zoli klasszis focista volt!Én nem ítélem el a diszidálókat sőt!Volt a Kispest edzője is!..ZOLI NYUGODJ BÉKÉBEN!...CS.A.K.!!!

  • pressing Válasz erre 2010. 04. 10. 22:53  [55]
     
     

    Tisztelt Thury Gábor!Hobo "Emigráns blues"c.számában van egy igen jellemző mondat a XX.századi Magyarországról:"Nem innen jött Chaplin és Bartók sem maradhatott".Az olyan ország amely nem tudja megbecsülni a talentumait,zseniejit,ahonnan el kell menni egy Teller Edének,ahonnét az iskolatársai elüldöznek egy Szilárd Leót,onnan egy Varga Zoltán nevű zseninek is törvényszerűen menekülni kellett.Abban a közegben egy ilyen tehetségű ember egyszerűen nem érvényesülhetett.Még sokkal több is benne volt annál mint amit az áhított Nyugaton elért.Amikor hazatért meglepve állapíthatta meg,hogy itt mentalitásban,módszerekben szinte semmi sem változott.(fúrás,"hátulról-mellbe",stb)Ő aki magasszinten értett a szakmához biztosan bökte a sok kókler szemét,akik szerettek a zavarosban halászni.Azért így is megmutatta a sok "hozzáértőnek" hogy más módszerekkel talán nem itt tartana a magyar foci.Nyugodj békében Varga Zoli,és a sok ellenséged közül talán valamelyiknek eszébe jut,miszerint-"Nem nyafognék, de most már késő,
    most látom, milyen óriás ő -és rájönnek arra,hogy egy rendkívüli ember távozott az égi arénákba.Isten veled Zoli!

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 11. 1:43  [56]
     
     

    @dobospal , jol ertem, hogy Thury Gabit akarod lejaratni azzal, hogy nem mond igazat es ami jot ir, azt is toled plagizalta ?
    Olvasd el az 56-os olimpiarol irt konyvet, hatha eszedbe jut rola valami elismero is ! Mi itt, szeretjuk a blogjat, azert is irunk hsz-kat .

  • Z.Basa Válasz erre 2010. 04. 11. 7:34  [57]
     
     

    Már nem emlékezem melyik évben, de a World Soccer címlapját
    soha nem feledem: Varga Albert Rákosi a világ legjobb belsőhármasa, aláirás a szines fotó alatt!
    Egyébként a játékáról beszélni olyan mintha Pavarotti,Beethoven hangjáról, zenéjéről beszélnénk, azt hallani illetve látni kell. Sajnálom azokat akik nem láthatták.

  • kgyula45 Válasz erre 2010. 04. 11. 11:03  [58]
     
     

    Egy idősek vagyunk(voltunk). Istenem, de sok meccsen volt szerencsém látni, tényleg zseni volt. Ha kint jobban menedzselik, Puskás Öcsihez hasonló karriert futhatott volna be. Kár, hogy nem így történt! Azért különösen becsültem, hogy a Császár 50-ik születésnapjára hazajött, pedig nem voltak nagy haverok.
    Az Isten nyugtasson Vargazoli!

  • nederland74 Válasz erre 2010. 04. 11. 12:27  [59]
     
     

    nem talál az ember szavakat...egy zseniális labdarugót
    és egy egy olyan szakembert vesztettünk el aki ezt a "métely"
    nevü dolgot amit most ma magyarországon labdarugásnak neveznek elöre tudta volna lenditeni ha engedték volna...sajn aki egy kicsit is
    megmozgatja az állóvizet és megmondja a frankót azt hamarjában lapátra kerül...ezek egyike volt VARGA ZOLI igy nagybetüvel.
    nem hiszem hogy helye lenne különböző összehasonlitgatásoknak
    de aki tudja 1973-74 ben az ajax a világ legjobb csapata volt 3x bek győztes---mint most a barca,chelsea,mu---ekkor igazolták le VARGA ZOLIt kérdem én melyik magyar labdarugót igazolná le most a barca,mu,arsenal stb????/
    aki látta ismerte egy igazi zseniális labdarugó volt
    aki nem találta helyét igazán a világban de élete volt a labdarugás és itt lett a vég is a pályán...
    NYUGODJ BÉKÉBEN VARGA ZOLI!!!!!SOHA NEM FELEJTÜNK!!!

  • balazsangyal Válasz erre 2010. 04. 11. 13:27  [60]
     
     

    NYUGODJ BÉKÉBEN ZOLI.

  • walsz Válasz erre 2010. 04. 11. 13:35  [61]
     
     

    Sokszor láttam Zolit élöben játszani, láttam öt a Hertaban is. Amikor 1968-ban elment, ugy éreztem valami megszünt. Valóban. A magyar foci az Ö disszidálásaval kezdett megszünni.
    Varga Zoli sokkal többet tudot mint Puskás. Ezzel nem Puskás érdemeit kvánom csökkenteni, csak Vargát helyezem az öt megilletö helyre.
    Soha nem felejtem el, amikor Farkas Jancsival négy gólt rugatott a franciáknak, vagy 1965-ben Manchesterben rugott gólját, és Koncilliának az alapvonalról fejelt gólját, de sorolhatnám.
    Varga Zoli a labdarugás nagy Profeszora volt!

    Nyugodj békében! Isten Veled!

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 11. 13:37  [62]
     
     

    Kedves @Z.Basa , a szivembol szoltal, azt a csodat csak mostanaban a Barcelona jatekanal latom viszont.
    S mi - szerencsesek - szemelyesen is lattuk oket gyozni a Liverpool, a Roma vagy eppen a Manchester United ellen !
    S ezert haragszom a Nemere-felekre, akik belulrol bomlasztottak azt a csapatot, amely akar Europa legjobbja is lehetett volna ! Nem beszelve arrol, hogy gyakorlatilag tonkretettek Zoli eletet (is) !

  • Kuczogi Jakab Válasz erre 2010. 04. 11. 14:34  [63]
     
     

    Én 14 éves gyerek vagyok.Elöször 10 éves koromba hallottam a nagy Vargazolirol.Apukámtol ő nagy Fradi drukker.Amit ő mesélt az valahogyan lenyügözött.Hogy ilyen ember a Fradiba játszott ze nekem fantasztikus volt.Keztem utána nézni kivolt ő.A végül ugy megszeretem hogy ő lett a példaképpen és nem Messi vagy CRonaldo.És ő megelözte mindig a korát mind gondolkodásba mind tudásba.És mondják hogy Messi csak egy van én meg azt modom hogy tényleg egy van de Vargazoli is egy van csak!

  • Kari73 Válasz erre 2010. 04. 11. 16:12  [64]
     
     

    @bodazoli Frankón, tömören összefoglaltad.Borzasztó lehetett neki, meg nem értett ZSENINEK.Mégis, amikor csak láthattuk, mindig kiegyensúlyozott, nyugodt volt.

  • profee Válasz erre 2010. 04. 11. 16:32  [65]
     
     

    Nos, nekem volt szerencsém látni Zolit játszani. Már a legelső, Csepel elleni meccsén is kint voltam a Stadionban '61-ben, s kissráccként csak ámultam-bámultam azokon a hihetetlen trükkökön, mesés labdaérintéseken és elcsépelt, de: ZSENIÁLIS mozdulatokon, meglátásokon, passzokon, ami TÉNYLEG csak rá volt jellemző.
    Már rég nem itthon játszott, amikor az egyetemi csapatban a kapusunkkal úgy kötöttünk egy életre barátságot, hogy szinte szavak nélkül egyeztünk meg: Albert Flóri a Császár - de VARGA ZOLI AZ ISTEN!
    (Minden vallásos érzelműtől elnézést kérünk, mi akkor is, most is a FUTBALL ISTENÉNEK tekintettük ŐT!)
    Nem volt alaptalan, higgyétek el! Én nem láttam Puskást élőben, ezért nem merném hozzá hasonlítgatni. De tény: azóta sem láttam a pályákon hozzá fogható zsenit. MINDENT tudott, és MINDENT tökéletesen! (Maradona egylábas volt, fejelni csak kézzel tudott, a pályán látni, rúgni, passzolni TALÁN Platini tudott hozzá hasonlóan, de technikailag meg sem közelítette. Beckham kíváló focista, de valójában egy kiváló iparos, aki mint szépfiú futott be igazi karriert. Messi egészen más típusú játékos, én őt egy másik zsenihez: Törőcsikhez szoktam hasonlítani. Aki ismerte Törő játékát, igazolhatja, semmivel és semmiben sem volt kisebb tudású, mint Messi. Talán csak az volt a gyengéje, hogy nehezebben viselte, amikor a sok favágó aprította. Akárcsak Zolinak, neki is az a balszerencséje, hogy ebbe a magyar futballvalóságba született {és később züllött bele}...)
    Zoli az Újpestnek a Stadionban úgy rúgott gólt jobb külsővel a 16-os sarkáról, a két vonal találkozásától a hosszú pipába, hogy a Miska tökéletesen nyújtózott, csakhogy a labda (szinte) párhuzamosan ment a gólvonallal, és kb két méterel a kapufa előtt jött ki belőle a geller, és akadt be a jobb felsőbe.
    (Ez még talán lehet, h. valahol meg is van filmen, mert homályos emlékeim szerint mintha a Filmhíradóban is benne lett volna.) Jellemző: Ez az az emlékezetes 3-3-as meccs volt, amiről évek múlva tudtuk meg, (tán a Páncsics egyik interjújából?) hogy bunda volt. Akkor már nagyon is romlott volt a magyar fociközeg. És ezért keveredett bele a németeknél abba a bundabotrányba. Neki, innen kimenve, természetes volt, hogy a meccsek eredményét előre levajazzák. Ő hozzátette a magáét, de a középszer volt már akkor is az úr.
    Valaki leírta itt, hogy edzőként az alapvonal mögül betekerte a kapuba a labdát. Az én személyes emlékem, amikor kissrácként, még a fatribün mögötti Gyáli úti hátsó földesen edzettünk és az öltözőbe menet láttuk a "nagyokat", ahogy a hétvégi meccsre készülődtek. Az ő edzésük végén a Zoli fogadott a Géczy Pistával, hogy a tizenhatosról tízből tízszer berúgja neki. Minden egyes lövés előtt bemondta: jobb felső, bal alsó, bal felső, stb. ÉS tízből tízszer nemcsak, hogy arrafelé rúgta, de ODA rúgta és tízből tízszer BERÚGTA. Pedig Géczy is válogatott volt...

  • nimre Válasz erre 2010. 04. 11. 17:18  [66]
     
     

    Gyerekkoromban példaképem volt. Aztán elment... és amikor visszajött újra az lett. A fradi szeretetével, az egyenes, szókimondó stílusával és a változatlan rugótechnikájával. Nem értettük a Császár és Ő közötti konfliktust. Két ilyen nagy kaliberű játékos. Zoli nyugodj békében!

  • zsolt Válasz erre 2010. 04. 11. 20:17  [67]
     
     

    Isten veled Varga Zoli.
    Remelem az eletben is olyan sok baratod volt mint halalodban.
    A cikk gyengebb az atlagosnal. Sokkal jobbakat olvastam vargarol az elult orakban. Hihetetlen, hogy a szerzo ebbol el.

  • Removal Válasz erre 2010. 04. 11. 20:25  [68]
     
     

    Tenyleg osszeszorult a szivem.
    Isten veled.
    Egy zsenialis labdarugo es edzo aki ugy tunik mindig a sajat elvei szerint elt.
    Nagyon ritka manapsag.

  • dobospal Válasz erre 2010. 04. 11. 21:15  [69]
     
     

    Kedves Sztarek !
    Eszem ágában sem volt T.Gabit lejáratni,vagy megbántani,pusztán arra próbáltam utalni.hogy Zoli megosztó személyisége,vagy Flórival való egyébként azóta tisztázott konfliktusa abból fakadt,hogy a Ferencvárost akkoriban--- és szerintem most is--- tudatosan, titkosszolgálati módszerekkel
    igyekeznek bomlasztani,demoralizálni és megosztani.Az általában érzékeny lelkületű zsenik könnyű céltáblái ezeknek az aljas koncepcióknak.A másik problémám az összehasonlítás.Pelé,Puskás,Albert,Varga,Maradona,Massi---ezek a zseniális játékosok egyszerűen nem hasonlíthatóak össze /Beckhem nem ez a kategória--ragyogó jobb lába van,szép gyerek és még van benne jó értelembe vett alázat is,szóval jó kis focista--ennyi/Aztán Beckenbauer,vagy Platini hogy jön Alberthez zsenialitásban ?Szerencsésebb helyre születtek...Szóval csak ezekre az anomáliákra szerettem volna felhívni Gabi a figyelmét is.Ami történt megrendítő,a gyász közös---ne veszekedjünk ! paul

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 11. 23:16  [70]
     
     

    Kedves @dobospal, orulok, hogy reszletezted a velemenyed, alapvetoen egyetertunk. A Ferencvaros ellensegeirol hasonlo a velemenyem, s borzaszto, hogy tobb eletet es magat a csapatot is tonkretettek.
    Azert,aki regen, mindenfele focit latott, lehet attekintese es akar osszehasonlitasi alapja a jo futballistakrol.
    Zoli tenyleg fantasztikus tehetseg volt, s engedjuk meg Thury urnak a bator osszehasonlitast !

  • tyupek Válasz erre 2010. 04. 12. 0:27  [71]
     
     

    Sok hozzászólás jobb, mint az eredeti cikk, de ezen már nem lepődök meg...
    Szívesen visszanéznék Vargáról, Törőcsikről és a többi nagyágyúról néhány közvetítést, mert ezek a mai fiatalok is jók, de nem tudják, hogy mi a követendő példa.
    Van Liverpool tévé, MU tévé, Cselzi tévé, Barca tévé, ahol meg lehet nézni a régi klasszikusokat. A hazai csapatokról miért nincs? Csak a "bezzegelést" lehet hallani... Én nem láthattam Varga Zolit játszani, de szeretném. Annyit tudok, hogy a pályán kívül őszinte volt, állítólag a pályán is önmagát adta. A futballt művészetnek, az önmegvalósítás egyik formájának tartotta. Ez a legfontosabb gondolat, amit tudnia kell egy futbalistának.

  • helterskelter Válasz erre 2010. 04. 12. 9:55  [72]
     
     

    '68 tavaszán az oktogoni nagy fényképésznél az érettségi tablóképeket csinálták az osztályról,mikor megjelent a Zoli,és a Páncsics Miki.Ők a mexikói tablóképért jöttek,-amit később Zoli szégyenképének neveztek.Kedvesek,közvetlenek voltak,türelmesen kívárták,míg sorrakerültek.
    Persze én is láttam sokszor focizni,de bennem ez a kép maradt meg.

  • Józsi bá Válasz erre 2010. 04. 12. 10:25  [73]
     
     

    @tyupek!
    A youtube-on, a honlapján, az iwiwen elég sok felvétel van Zoliról. A hozzászólások száma meg azért nem haladja meg a több ezret, mert, akik még látták játszani, vagy nincsenek már köztünk, vagy nincs lehetőségük internethez jutni. Hidd el kedves barátom, nem véletlenszerűek azok a kommentek, amelyek pl. Puskáshoz hasonlitják. Én láttam mindkettőjüket, láttam Pelétől Messiig mindenkit. Látványban talán Georg Best, vagy manapság Messi az, akihez hasonlithatnám. Tizezrek jártak miatta meccsre, és nemcsak a fradisták. Ő rossz időben, rossz helyre született. Látod, ma is, amikor lesz az emlékére a gyertyagyújtás milyen szomorú esős idő van. Isten valamiért nem szerette.

  • Molnár Attila Válasz erre 2010. 04. 12. 18:33  [74]
     
     

    Sziasztok !

    Azt nem értem, hogy a sport társadalom miért ilyen könnyen megy át Zoli Halála felet, amióta megtudtam mi történt, mindig kapcsolgatom a tv-t hogy találjak róla valami megemlékező műsort de nem találtam, még A Digi-nél sem , tény ott ki van írva folyamatosan mettől meddig élt, de én úgy érzem, hogy egy egész napos műsor időt is megérdemelne, hogy róla beszéljenek, én ezt hiányolom.
    Ég Veled Zoli !

  • sztarek Válasz erre 2010. 04. 15. 9:33  [75]
     
     

    A legdobbenetesebb Zoli utolso meccse, ami elott megerezte, hogy aznap akar nagy baj is erheti.
    A meccs ujsagiro biroja szep cikket ir a SPORT + - ban, bar korrekt volt, hogy az NS es a SPORT EXTRA is megkapta elore az exluziv anyagot.
    S Zolinak igaza van, egy 'oreg' futballistanak ennel nem lehet szebb halala... !

  • Füzesi Ottó Válasz erre 2010. 04. 16. 10:33  [76]
     
     

    @profee Szia Profee! Szerintem egyidősek vagyunk, söt lehet hogy együtt fociztunk hátul a földes pályán Én 68-től játdzottam 2 évig a JENŐ BÁCSINÁL a Déry Jancsival, Ebedli Ferivel Harangival stb. Sajnos akkor már a Zoli AZ ISTEN nem volt itthon De én láttam játszani legalább 60-szor.
    Szeretném ha mások is úgy mint te leirnának konkrét megmozdulásokat róla. Ez lenne az egyik fontos emlék mert sajnos ezekről már nincsenek filmek. De én mindig azt mondtam a fiaimnak hogy az a futballista akinek a konkrét mozdulataira 40 év után is emlészem az a LEGNAGYOBB.
    Egy pár ilyet szeretnék leirni talán más is emlékszik ezekre mert természetesen ezeket a megmozdulásokat tirezrek látták.
    Vasas-Fradi az oldalvonal felé gurult a labda és a Vasas dobott volna A ZOLI utána futott természetesen a Berendi utána és már várta hogy a ZOLI kior állitja meg hiszen mást már nem lehetett csinálni. Erre az ISTEN a labda mellé lépett és azzal az egyedülálló mozdulattal visszaforditott lábfejjel hátrarugta a labdát a Fenyvesinek szegény Berendi kövé meredve nézte mi történt Persze 70000e- nevettünk.
    Azt hiszen a Tarján vagy a Csepel ellen játszottunk a Szőke elfutott a szélen beadta a ZOLI futott a támadással de mögé jött a labda erre a levegőben megfordult és 15 méterről szinte ülve ollozott. A labda a kapufárol felpattant vagy 10 méterre. Mindenki tapsolt, örjöngött. Eltelt vagy 20 perc szinte ugyanez megismétlődőtt de abbol gól lett, felállva percekig tapsoltunk.
    Még egy jelenetet leirok. most többen emlegették hogy oda- vissza kötényt adott a Noskoak. Ez "semmi" ezt azota több tizszer láttuk a különböző meccseken Persze ez is óriási technikai tudársa vall. De én arra emlékszem hogy a ZOLI valamelyik Dózsa meccsen legalább háromszor megcnála azt a trükkőt hogy rohant a felé guruló labda elé persze a Nosko 10centire utána Erre ZOLI jobb külsővel lehelet finomam alányesett a labda elindulta ZOLI mögé jobbra Ő balra lefordult és elvitte a labdát Szegény Ernő meg szaladt egyenesen tovább.
    HÁT ILYEN FUTBALISTA VOLT.
    NYugodj békében én soha nem felejtelek el!

Szólj hozzá te is

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelezõ, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.






Az IP címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.